Informujemy właścicieli nieruchomości i mieszkańców Rząśni, że od 1 stycznia 2025 r. będą obowiązywać nazwy ulic na podstawie Uchwały Nr VII/41/2024 Rady Gminy Rząśnia z dnia 14 października 2024 r. w sprawie nadania nazw ulicom w miejscowości Rząśnia. Właściciele nieruchomości otrzymają zawiadomienia o zmianie numeru porządkowego.

W związku z nadaniem nazw ulicom nie ma obowiązku wymiany dowodów osobistych, praw jazdy oraz paszportów. Natomiast w przypadku dowodów rejestracyjnych należ zgłosić się z wnioskiem do Starostwa Powiatowego w Pajęcznie, Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg. Opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego w tym przypadku wynosi 45,00 zł.

Zgłoszenia zmiany danych należy także dokonać w ewidencji gruntów i budynków w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Pajęcznie.

Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej są zobowiązane dokonać aktualizacji swoich danych w Urzędzie Skarbowym przy składaniu kolejnego zeznania podatkowego PIT, bądź wcześniej, składając formularz aktualizacyjny ZAP-3(6).

Przedsiębiorca (osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą) ma obowiązek zaktualizować adres poprzez złożenie wniosku CEIDG-1 w Urzędzie Skarbowym lub w Urzędzie Gminy w Rząśni – lub każdym innym Urzędzie Gminy/Miasta w Polsce). Informacja ta jest przekazywana odpowiednio do Urzędu Skarbowego, Urzędu Statystycznego i ZUS. Jeżeli przedsiębiorca posiada profil zaufany może dokonać zmian samodzielnie poprzez stronę internetową www.aplikacja.ceidg.gov.pl. Jeżeli podatnik rozlicza się przy pomocy NIP w Urzędzie Skarbowym również powinien zaktualizować swoje dane.

Zgłoszenia zmian adresu do Krajowym Rejestrze Sądowym można okonać elektronicznie – poprzez Portal Rejestrów Sądowych lub system S24 lub też w sposób tradycyjny – zgodnie z odrębnymi przepisami. Dokonanie zmiany wiąże się zarówno z obowiązkiem wykazania odpowiednich – wskazujących na jej konieczność – dokumentów, jak i z wniesieniem odpowiedniej opłaty.

Osoby pobierające świadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych powinny zgłosić zmianę danych adresowych w ZUS – Oddział w Pajęcznie oraz KRUS – Placówka Terenowa w Pajęcznie.

O zmianie adresu należy także powiadomić instytucje takie jak: banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola i inne. Należy to zrobić poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych udostępnionego przez dany podmiot, a w przypadku braku formularza – w formie pisemnej.

Urząd Gminy w Rząśni naniesie zmiany adresów z urzędu, w szczególności w zakresie podatków, opłat za odbiór śmieci, dostawy wody i odbioru ścieków oraz w ewidencji ludności.

Uchwała Rady Gminy Rząśnia Nr VII/41/2024 z dnia 14 października 2024 r. w sprawie nadania nazw ulicom w miejscowości Rząśnia dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Rząśnia.

 

Pliki do pobrania:
wniosek zgłoszenia zmiany adresu,
wniosek zgłoszenia zmiany adresu (wersja edytowalna),
wniosek do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG-1),
zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3),
wniosek osoby ubezpieczonej o zmianę danych identyfikacyjnych – adresowych (ZUS),
wniosek o zmianę danych zamieszkałej w Polsce (KRUS),
wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego Starostwa Powiatowego w Pajęcznie,
zgłoszenie dokonania zmian w ewidencji gruntów i budynków w Starostwa Powiatowego w Pajęcznie.

 

 

Tekst: Katarzyna Żuber.